مجله اینترنتی آرامگ

مجله اینترنتی در برگیرنده داغ ترین مطالب در تمامی موضوعات

عکاسی پانوراما چیست؟ به همراه بررسی تاریخچه آن

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

عکاسی پانوراما چیست؟

عکاسی پانوراما نوعی عکاسی با فرمت گسترده است. با این حال، نباید آن را با عکسی که با لنز واید گرفته شده اشتباه گرفت.

تصاویر پانوراما میدان دید وسیع تری را نسبت به دید انسان پوشش می دهند. می توانید با دوختن چندین عکس گرفته شده با هر فاصله کانونی، عکس های پانوراما ایجاد کنید.

عکاسی پاتوراما چیست؟

به همین دلیل است که گفتم نباید با تصویری که با لنز واید گرفته شده اشتباه گرفته شود. از تمام فواصل کانونی می توان برای عکاسی پانوراما استفاده کرد. با این حال، اکثر عکاسان لنز 50 میلی متری را ترجیح می دهند.

نسبت معمولاً دو به یک است. بیشتر اوقات، تصاویر پانوراما افقی هستند. بنابراین عرض آنها دو برابر ارتفاع آنهاست. با این حال، برخی افراد عکاسی پانوراما را به صورت عمودی انجام می‌دهند.

تاریخچه عکاسی پانوراما

عکاسی پانوراما یا سراسرنمایکی از شاخه های عکاسی با دید گسترده است. مبدا تصویر پانوراما در عکاسی نیست. این قالب در نقاشی های دیواری در اوایل سال 20 میلادی وجود داشت.

اولین تصویر پانوراما در عکاسی متعلق به فردریش فون مارتن است. او یک دوربین ویژه طراحی کرد تا بتواند عکس های پانوراما را در یک صفحه داگرئوتیپ ثبت کند.
تاریخچه عکاسی پانوراما

با این حال، اولین حق ثبت اختراع دوربین پانوراما متعلق به جوزف پوچبرگر است. دستی بود و به میدان دید 150 درجه می رسید.

دوربین های عکاسی پانوراما بعداً توسط فون مارتنز بهبود یافتند که از صفحات منحنی و مجموعه ای از چرخ دنده ها استفاده کرد. اتفاق نظر بر این است که داگرئوتیپ های اولیه از یازده صفحه تشکیل شده بودند. متأسفانه آنها دیگر وجود ندارند.

ایده گرفتن چندین عکس و دوختن آنها به یکدیگر به عنوان پانوراما به سایر تکنیک های عکاسی نیز ادامه یافت.

به عنوان مثال، جورج بارنارد از دو یا چند نگاتیو شیشه ای مرطوب برای ایجاد تصاویر پانوراما استفاده کرد. می توانید یکی را در کتابخانه کنگره در واشنگتن، ایالات متحده پیدا کنید.

در اواخر قرن نوزدهم، اولین دوربین های پانوراما ظاهر شدند. در دوربین‌های با لنز چرخشی، لنز برای ثبت پانوراما می‌چرخد.

همچنین دوربین هایی وجود داشتند که هم لنز و هم فیلم می چرخیدند تا بتوانند یک عکس پانوراما 360 درجه ثبت کنند.

عکاسی پانوراما از طبیعت

چندی بعد دوربین های پانوراما به تولید انبوه رسیدند و به بازار آماتور رسیدند. از آنجایی که ابعاد تصویر پانوراما چندان بزرگ نبود، می‌توان آن‌ها را روی کاغذ عکاسی چاپ کرد.

در عکاسی دیجیتال، رایج ترین تکنیک برای تولید پانوراما، دوخت چندین عکس با استفاده از نرم افزار خاص است.

برخی از دوربین های دیجیتال می توانند تصاویر پانوراما را به صورت خودکار بخیه بزنند. به این ترتیب، شما نیازی به انجام آن در پس پردازش ندارید.

قیمت انگشتر مردانه در بازار چند است؟

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

در این مطلب بر آن شدیم تا درباره موضوع قیمت انگشتر مردانه در بازار مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم و شما می توانید از آن استفاده کنید. با توجه به اینکه سعی کردیم در این مطلب دغدغه شما را پاسخ دهیم، پس انتظار می رود که ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

قیمت انگشتر مردانه

انگشتر یکی از اکسسوری های مهم در بین آقایان است، چرا؟ چون مردها نسبت به خانم ها اکسسوری های کمتری دارند و تنوع اکسسوری هایی که آقایان استفاده می کنند، به مراتب از خانم ها کمتر است. انگشتر مردانه انواع مختلفی دارد که در ایران بیشتر از انواع انگشتر نقره مردانه استفاده می کنند. انگشتر طلا به خاطر مشکلات شرعی و پزشکی برای آقایان توصیه نمی شود.

همچنین خیلی ها سوال می کنند که در خرید حلقه نامزدی، اگر خانم ها انگشتر طلا بخرند، انگشتر ست آن هم باید طلا باشد؟ در این مواقع، پلاتین به داد آقایان می رسد و از انگشترها یا حلقه های پلاتین برای ست طلا استفاده می کنند.

بررسی قیمت انگشتر مردانه در بازار

با توجه به گرانی هایی که در سال های اخیر رقم خورده است، انگشتر مردانه هم از این گرانی ها بی نصیب نمانده است. حالا ببینیم که چه عواملی سبب شده اند تا قیمت انگشتر مردانه تغییر یابد؟

  • جنس ساخت انگشتر مردانه

قبل از خرید انگشتر مردانه لوکس باید بدانید که آنها را با طلا، نقره، پلاتین، مس، استیل و غیره می سازند. اما معروف ترین آنها طلا و نقره هستند. طلا گرانترین، بعد از آن پلاتین، نقره، مس و استیل قرار می گیرند.

  • نگین مورد استفاده در انگشتری های مردانه

نگین ها یا سنگ هایی که در تولید انگشتر مردانه مورد استفاده قرار می گیرد، قطعا در قیمت آن هم تاثیر گذار خواهد بود. هر چه این سنگ ها دارای قیمت بیشتری باشند، قیمت انگشتر هم افزایش پیدا خواهد کرد. سنگ های عقیق، فیروزه، یاقوت و زمرد از سنگ های گران هستند که باعث گران بودن انگشتر می شوند. 

  • وزن جنس به کار رفته برای انگشتر مردانه

هرچقدر وزن محصول بیشتر باشد، به این معنی است که جنس بیشتری برای تولید آن به کار رفته است و برای همین خاطر می توان گفت دارای قیمت بالاتری است. پس این مورد را هم می توان به موارد قبلی اضافه نمود.

  • نوع رکاب مورد استفاده برای انگشترهای مردانه

رکابی که برای انگشتر مردانه مورد استفاده قرار بگیرد، در قیمت آن نیز موثر خواهد بود. هر چقدر رکاب بهتر و مرغوب تر باشد، سبب می شود که محصول دارای مرغوبیت بالاتری باشد و برای همین قیمت آن برای شما افزایش خواهد یافت.

خرید اینترنتی با بهترین قیمت انگشتر مردانه

در این بخش میخواهیم بررسی کنیم و ببینیم که آیا امکان خرید اینترنتی انگشتر مردانه با بهترین قیمت وجود دارد یا خیر؟

فروشگاه های زیادی در اینترنت هستند که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید خرید اینترنتی خود را زیر قیمت بازار انجام دهید. برای اینکار شما میاز به کار خاصی ندارید و با بررسی چند فروشگاه اینترنتی، به این نتیجه خواهید رسید.

برخی از پلتفرم های اینترنتی هم هستند که لیست قیمت سایت های مختلف از یک محصول مشابه را برای شما نمایش می دهند و می توانید از این سایت ها مثل ترب و با سلام نیز کمک بگیرید.

بک لینک در سئو چیست؟ + تاثیرات آن در سئو سایت

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

در این مطلب میخواهیم در مورد بک لینک در سئو صحبت کنیم و ببینیم که چه تاثیر در فرایند سئو و رتبه گیری ما خواهد داشت. سعی کردیم این مطلب را به روشی نوین و ساده توضیح دهیم تا همه افراد بتوانند متوجه آن بشوند.

اما سئو چیست؟

سئو فرایندی است که با استفاده از آن بسیاری از سایت ها به رتبه‌های برتر گوگل می رسند. سئو مخفف (Search Engine Optimization) است به معنی بهینه سازی موتور جستجو. کلیه فرایندهایی که تحت عنوان سئو انجام می گیرد، بر اساس قوانین و الگوریتم های گوگل خواهد بود و اگر کسی بخواهد این قوانین را دور بزند، با جریمه از طرف گوگل و حذف از نتایج روبرو خواهد شد.

یکی از فرایندهایی که در سئو انجام می شود، بک لینک سازی است. بک لینک در سئو تاثیر بسزایی در افزایش رتبه هر سایت و افزایش اعتبار آن خواهد داشت و در نتیجه استفاده آن سایت شما به نتایج ابتدایی گوگل خواهد رسید. اما خیلی ها این موضوع را می دانند، و درست انجام دادن آن از انجام دادن آن خیلی مهمتر است. گاها بک لینک سازی به مثابه یک لبه تیغ است و مرز درستی و نادرستی آن به باریکی مو است. پس باید در انجام بک لینک در سئو بسیار دقت کرد.

بک لینک در سئو چیست و چه تاثیراتی خواهد داشت؟

قطعا استفاده درست از بک لینک نتیجه مثبتی در جهت ارتقای سایت شما خواهد داشت. حالا اینکه چگونه روی سایت ما تاثیر میگذارد، با این توضیح خدمت شما عرض خواهیم کرد.

در دنیای امروز، برای اینکه یک نفر که جدید وارد جامعه یا زندگیتان شده است را بشناسید، چگونه اقدام می کنید؟ روش منطقی آن که خیلی هم استفاده می کنند، تحقیق کردن راجع به فرد مورد نظر از افراد مختلف است. هر چه افراد بیشتری فرد مورد نظر را تایید کنند، شما به اعتبار بالای فرد پی می برید. حالا هر چقدر انسانهای معتبرتری آن فرد را به شما معرفی کنند، اعتبار فرد بسیار بیشتر خواهد شد. چون شما می فهمید که فقط آدم های معمولی آن را نمی شناسند و وقتی آدم های معتبر یک فرد را تایید کنند یا افراد سرشناس یک فرد را تایید کنند، شما اعتبار بالایی برای آن شخص قائل خواهید شد.

بک لینک سازی هم تقریبا همین کار را برای گوگل انجام می دهد. وقتی یک سایت جدید بالا می آید و در نتایج جستجو ظاهر می شود، گوگل ابتدا به نظاره آن می نشیند. این کار را به وسیله ربات هایی که تعبیه کرده است، انجام می دهد. رفتار آن سایت و سپس سایت هایی که این سایت را معرفی کرده اند، خیلی در اعتبار سایت مورد نظر در نزد گوگل تاثیر گذار خواهد بود. هر چه سایت های معتبر و بیشتری به سایت نام برده لینک دهند، اعتبار آن بیشتر خواهد شد و کم کم به ابتدای نتایج صعود خواهد کرد.

البته نباید این کار غیر طبیعی انجام شود. گوگل می فهمد که بک لینک سازی غیر طبیعی انجام شده است، بنابراین اقدام به جریمه جزئی یا کلی خواهد کرد. اگر شما به افرادی پول بدهید که شما را خوب جلوه بدهند، در آخر لو می روید و در نزد افراد بی اعتبار خواهید شد.

بک لینک سازی اصول خاص خود را دارد، که اول علم و بعد تجربه را باید به کار گرفت. بسیاری از افراد هستند که بک لینک سازی را به روش های مختلف امتحان کرده اند و یک روش مطمئن برای آن پیدا کرده اند. برای رسیدن به اینچنین مرحله ای در سئو کردن، باید سال ها روی این پروژه کار کنید و خودتان تجربه کسب کنید تا ببینید کدامیک بیشتر جواب می دهد و کدام نه. تاثیر بک لینک در سئو بیشتر شبیه معجزه است، که در صورت اصولی کار کردن آن می توان به نتایج خوبی دست یافت و کسب درآمد کرد.

 

6 تا از خواص فیروزه که باید بدانید!

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
یکی از گرانبهاترین سنگ هایی که می توان آن را در فلات ایران یافت، سنگ فیروزه است. فیروزه یکی از با ارزش ترین و البته پرخواص ترین سنگ های معدنی است که حتی استفاده از آن در اسلام نیز توصیه شده است. حالا در این مطلب قصد داریم به خواص فیروزه بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید اطلاعات کاملی از این موضوع کسب نمایید.

فیروزه اصل، همان فیروزه نیشابور است که در وسط آن رگه هایی به رنگ طلایی دیده می شود. این سنگ دارای خاصیت های فراوانی است و برای موارد درمانی نیز به کار گرفته می شود.

همچنین به غیر از خواص درمانی و خواص معنوی که برای فیروزه بر شمرده می شود، کاربرد بسیاری در صنعت جواهرات دارد. اگر دقت کرده باشید، انگشترهای فیروزه از پرکاربردترین جواهراتی است که با این سنگ معدنی ساخته می شود.

بررسی خواص فیروزه؛ درمانی و معنوی


خواص درمانی که برای فیروزه نام برده اند، عبارتند از:

  • درمان سردرد و میگرن؛ به علت تنظیم جریان خون و همچنین دور کردن استرس و انرژی منفی سبب بهبود سر درد خواهد شد.
  • خواص فیروزه برای درمان یبوست و هموروئید؛ اگر مشکلات گوارشی دارید، فیروزه دوایی است بر دردهایتان. خواص فیروزه در درمان مشکلات گوارشی به خصوص یبوست و بواسیر، بر هیچکس پنهان نیست.
  • تقویت ریه و درمان دردهای گلو؛ به این علت که در علم انرژی شناسی، فیروزه تقویت کننده چاکرای پنجم است (یعنی حلق و گلو) می توان برای تقویت ریه و درمان گلو درد از آن استفاده کرد.

و اما جدا از خواصی که برای درمان بیان شده است، خواص معنوی آن را هم برای شما بیان می کنیم:

دفع فقر؛ کسی که انگشتر فیروزه به دست کند، فقیر نمی شود. ( امام صادق «ع»)
پیروزی؛ ( امام کاظم «ع»)
استجابت دعا؛ پیامبر (ص) طبق یک حدیث قدسی نقل فرموده اند که با در دست داشتن فیروزه دعا مستجاب می شود.

منبع این متن: خواص سنگ فیروزه